غر و لندهای یک جهان سومی

غر می زنم، پس هستم

غر و لندهای یک جهان سومی

غر می زنم، پس هستم

ولی خدایی فقط بچه های معماری !!

بعد اونوقت چرا کسایی که توو رشته خاصی درس میخونن، یه سری خصوصیات مشترک دارن؟ یا یه سری اتفاقات مشترک براشون میفته؟

مثلا بچه های برق اکثرشون هَپَلی ان ! یعنی اصن به سر و وضع خودشون نمیرسن اصولا. و البته عینکی هستن.

بچه های مکانیک هم اصولا بالای 90%شون، ترم 5 لیسانس به این نتیجه میرسن که اگه کافی-من میشدن قطعا موفق تر بودن یا حتی هنر و ادبیات میخوندن. زیاد شعر میخونن بنده خداها. حقیقتا دلم واسشون میسوزه.

بچه های نرم افزار هم معمولا خدای آرشیو هستند. پی دی اف آموزش همه چیز رو دارن! از طراحی وب گرفته تا نحوه زایمان طبیعی در 21 روز! و معمولا کمتر 2% پی دی اف ها هم خونده نمیشه. خودشون رو اصولا از لحاظ قدرت تجزیه و تحلیل برتر از رشته های دیگه میدونن (شیشکی ِ حضار)... به عنوان مشاور برای تهیه لپتاپ بین اطرافیان فعالیت میکنن. عوض کردن ویندوز هم کار دائمیشون تووی فامیله. ولی به جون مادرم توو دانشگاه نه چیزی راجع به عوض کردن ویندوز بمون گفتن نه جنس و نوع لپتاپ!!!

سخت افزاری ها هم مظلومان عالمن. خودشون رو الکی چسبوندن به کامپیوتر، در صورتی که بیشتر برق هستن تا کامپیوتر. از ور رونده و از اون ور مونده هستن.

بچه های حسابداری هم از اونجایی که معمولا حین درس، کار گیر میارن خصوصیت خاصی از خودشون بروز نمیدن! و کاملا معمولی هستند.

از همه باحال تر هم صنایعی ها هستن. هنوز واسم سواله که چرا به اینا میگن مهندس!!! همه کاره و هیچ کاره هستن. جالبیش اینه که معمولا نسبت به بقیه دردسرتر میرن سر کار.

هنری ها هم که همواره در حال داد زدن هستن و میگن "ما با همه متفاوتیم!!!" آقا نکنید این کارو، نکنید. بالای 5-6 دستبند با رنگای مختلف به دستشون بسته میشه و در تمامی جنبش های مختلف فعالیت میکنن!

کشاورزیا ولی خدایی از همه مظلوم ترن. کلی درس و واحد توو دانشکده های عمران و فلان پاس میکنن و درسای سخت سخت میره توو پاچه شون ولی در نهایت همه فک میکنن رشته شون به کاشت گل و گیاه و درخت محدود میشه.

و اما بچه های مدیریت.... این قشر، همون قشر سرمایه داران و فلان هستن که خون ملت رو توو شیشه میکنن. اگه همه دانشکده های عالم شلوغ شه و در اعتصاب به سر ببرن، این دانشکده به فکر اینه که چجور میشه یه پروژه و طرح رو بکنن توو پاچه یه نفر. غیر از پول و استفاده (بخونید سواستفاده) به چیز دیگه ای فکر نمیشه. افراد و اساتید رو به شکل اسکناس و رابطه بیزینسی میبینن. تووی هیچ رابطه ای که واسشون پول و منفعت نداره، وارد نمیشن. یه ضرب المثل معروف هست که میگه "آدم خوب، آدم با پروژه س". خب به حال ماهیت رشته مونه دیگه. گیر نده!


پ.ن.: احیانا لازم که نیست بگم من دو رشته ای هستم؟! لازمه؟ یا خودتون فهمیدید؟ ;) نه! خدایی اگه لازمه بگید تا توضیح بدم... عجب رویی دارید ها!!!! (اسمایلی خود درگیری)

نظرات 30 + ارسال نظر
2rnaa جمعه 22 مهر 1390 ساعت 00:43

پولکیا!! واقعن که!! توجیه نکن خودتو!! ماهیت رشتمونه!! فخرفروشم که هستی! مایه دارم هستی! پولکی هم هستی دیگه! چه شود!! نچ نچ نچ!
× اگه یه روز فمیدی چرا به این صنایعی ها میگن "مهندس"، به منم بگو :دی

=))) ببین من یه آدم فروتن معنوی و روحانی و فلانم که هیچ توجهی به مادیات ندارم!!! چرا باور نمیکنی؟ ;)

اینکه به صنایعی ها میگن مهندس از باگ های خلقته !!!

2rnaa جمعه 22 مهر 1390 ساعت 14:21

بعلههههههه! کاملن مشخصه!!!

خداییش!

ها پــَ چی؟! احساس میکنم یه چیز نورانی دور کله مه! نمیدونم متوجه شدی این موضوع رو یا نه ؟! ;)

2rnaa جمعه 22 مهر 1390 ساعت 19:17

:)) اصن هر وقت بلاگتو باز میکنما، یه نوری چشمو میزنه! یادته که چقد غلط غولوط مینوشتم! :دی بگو پس! هاله ات بود که توو بلاگتم نورافشانی میکرد!! عجب!
دیگه یاد گرفتم عینک آفتابی میزنم و برات سی ام میذارم! :))
ید بیضا چی، نداری؟!

معجزه که زیاد دارم. ید بیضا که قدیمیه.
الان مرده زنده میکنم، زنده مرده میکنم، پیر زن خفه میکنم، آب حوض میکشم، اجاق کور رو شفا میدم!!!

اگه کارت جایی لنگه تعارف نکن. بگو انجام میدم اگه معجزه میخوای! ;)

[ بدون نام ] جمعه 22 مهر 1390 ساعت 19:54

آی گربه ی نا قلا

بیا پاور چین بیا

به این سوراخ نگا کن

بگرد یه موش پیدا کن

اون موشه را تو بردار

سربه سر موش بذار

ببین موشه چه نازه!

دمش چقد درازه!

چه دندونایی داره!

عجب چشایی داره!

اما چرا ترسیده؟

معلومه، گربه دیده

یه گربه ی چاقالو

با بدن پشمالو

با اون چشای ریزش

با دندونای تیزش

موشه را گیر آورده

انگار اسیر آورده

موش اسیر بیداره

فقط فکر فراره

گربه هه خسته میشه

چشاش که بسته میشه

موش کوچولو باترس و لرز

یواشکی جیم میشه


این شعرم واسه این که سه روز باهات قهر بودم تموم شد
بیشتر از سه روزم که جایز نیس
فکرم نکن از دستم خلاص شدی گفته باشم
تازشم من بگم اصلا من از این به بعد هر مدلی که بخوام هستم . خودتو با من تطبیق بده به من ربطی نداره
گفته باشم
بی شوخی
حالا دیگه نمی دونم چیکار می کنی
شوخی می خوای بگیری با خودته
جدی هم بخوای بگیری با خودته
تازشم منم همینی که هستم

قهر بودی؟
ما که از کار تو سر در نمیاریم و نخواهیم اورد.

[ بدون نام ] جمعه 22 مهر 1390 ساعت 20:09

اهوم قهر بودم
چرا اون وخت
کارای من مشخصه
دیگه هم ازم نخواه عادی باشم که نمی تونم
البته عادی بودم . حالا چرا تو فکر کردی غیر عادیم دیگه نمی دونم چرا

من دقیقا نمیدونم چه کاری کردم... واقعا نمیدونم.

الی جمعه 22 مهر 1390 ساعت 20:32

بچه های زمین چه جوری هستن؟

زمین شناسی یعنی؟
یه نفر فقط میشناسم زمین شناسی که خوب بود. خوبم ساز میزد که البته ربطی به زمین شناسی خوندنش نداشت ;)

2rnaa جمعه 22 مهر 1390 ساعت 21:41

عجب! پ آچار فرانسه ای! ادمیشن هم میگیری؟! :دی
یه ادمیشن پیلیز بگیر برا ما با فاند البته!

با تشکر :دی

هه... ادمیشن رو تموم کردیم استثناعن!
خودمون هم دنبالشیم بگیریم. اگه گرفتم، 2 تا میگیرم سر راه.
فقط بگو کجا، کی، چه ترمی، چه شرایطی؟ RA یا TA ؟ اینا رو بگو واست یکی دو تا جور میکنم!

2rnaa جمعه 22 مهر 1390 ساعت 23:14

کانادا-کلگری(یا هر جا :دی)-فال 2012- فوول فاند(!)- تی ای یا آر ای فرقی نداره :دی
کی جوابش میاد؟
ببخشین، اونوقت ویزا هم میگیرن دیگه؟! :-؟
چه کارا!

فال 2012 رو باید تا قبل از سپتامبر بم میگفتی. معجزات ما هم ددلاین داره. فک کردی فقط دانشگاه ها ددلاین دارن؟ فک کردی ما کم الکی هستیم؟

شما ایشالله ترم بهار 2012 یا فال 2013.
ویزا کانادا معجزه نمیخواد. اگه آمریکا بود، معجزه نیاز داشت!
نوع پروازتون رو مشخص نکردید. فرست کلاس؟ یا اصن زمینی میخواید برید کلگری؟ ;)

2rnaa جمعه 22 مهر 1390 ساعت 23:16

میگیرین* :دی

;)

بیتا شنبه 23 مهر 1390 ساعت 02:05

سلام

ای بابا....چرا به رشته های مردم توهین می کنین خب...گناه دارن بنده خداها والا ما که دوست داشتیم یه زمانی فلسفه می خوندیم!!!حتی چندبار سرکلاس هاشون هم نشستم بعد تصمیم گرفتم دکترا فلسفه بخونم نمی دونم چی شد که کلاً همه چی عوض شد اما....

راستی یعنی اینقد جرینگی حساب می کنین همه چی رو؟خدا رحم کنه به این ملت

شاد باشید و پیروز

دیدی گفتم. اصن همه مکانیکا از اینکه مکانیک خوندن پشیمونن. هر کی رو دیدم اینطور بوده.

همه چی رو که نه! بعضی چیزا رو :دی
مرسی

2rnaa شنبه 23 مهر 1390 ساعت 10:00

چطو اسپیرینگ 2012 نگذشته هنو ولی فالش گذشته؟! ها؟
بعدشم که ما با کالیفرنیا هم اوکی هستیم به خدا! هر چی را دستته دیگه!
نوع پرواز: فقط سالم برسم اونجا!
× ویزا همه جا دردسر داره

ئه اشتباه شد! منظور اسپرینگ 2013 بود.
یه دونه واست دارم، فول فاند، 2012 ولی با توپولوف !!! قبلش هم باید یه برگه امضا کنی :دی

×کانادا هم مگه ویزاش دردسر داره؟ آمریکا رو شنیدم که خیلی سختگیره و ممکنه بدبختت کنه. کانادا هم پس دردسر داره....

2rnaa شنبه 23 مهر 1390 ساعت 13:02

:)) کجا دقیقن؟ :دی
میخای پرواز رو بیخی :دی فقط ادمیشن و ویزا :دی
× والا این تابستون که خیلی پروسه اش طولانی منش بود و من -4-5 ماه هم دیدم که ملت منتظر ویزا بودن... ولی خب یو اس سخت تره خدایی

والا مقصد نداره این توپولوفه! :)) فقط مبدا داره!

×4-5 ماه واسه ویزا کانادا!!!! عجب.... آمریکا که ستمه. هر احتمالی وجود داره .تافل و جی آر ای چه کردی؟

ی ضعیفه شنبه 23 مهر 1390 ساعت 14:52

ای ناز من چه نازه اون عکسه
خیلی ناز بود
وای این عکسه چقد شبیه اسفناجه
خیلی شبیه ... یعنی هس ؟
هست ؟

ممنون.
نه اسفناج نیست. اسم خاصی فک نکنم داشته باشه!

فری شنبه 23 مهر 1390 ساعت 15:18

باز افتادی به دسته بندی مردم! ای بابا، تو درست بشو نیستی! گرچه ما رو خندوندی
پ. ن:
اتفاقا برام سوال شد که تو مگه کامپیوتری هستی! نه هستی؟
نیستی؟ هر دو گزینه؟ هیچکدام؟

از بیکاریه دیگه.

والا کامپیوتر بودم. دیگه نیستم. الان مدیریت میخونم.

فری شنبه 23 مهر 1390 ساعت 15:22

ببخشید در نزده اومدم تو، می خوای برم دوباره بیام؟ نهههههههه!
معماری می خونی؟ همون کامپیوتر؟ چرا خودتو پ تو کامپیوترا جمع بستی؟ اصلا حواس نداری آقای دکتر!

خدا اون روز رو نیاره من معماری بخونم. 2 واحد معماری پاس کردم، واسه هف پشتم بس بود.
لیسانسم نرم افزار بود بابا...

2rnaa شنبه 23 مهر 1390 ساعت 17:26

همچین میگی کانادا انگار خونه خاله اس هر وقت خاستی رات بدن! :پی بله! 4-5 ماه...
فردا تافل دارم ! آخر آبان هم جی آر ای!

کانادائه دیگه... همچی میگی کانادا انگار که کرجه!!!

ااااااااااااااااه.... فردا؟؟؟!!!!!!! خوش به حالت . من بدبختی هام مونده.
حالا باید مشورت بگیرم ازت بعدا

2rnaa شنبه 23 مهر 1390 ساعت 20:53

=)) دُنُسه!
آری، فردا... امیدوارم واقعن خوش به حالم بشه فردا!
دور از جونت، بدبختی نداره که ;)
ما در خدمتیم :) گرچه شما استادی ;)

ایشالله که میری و عالی میشه امتحانت.
دعا میکنم واست.
کیک هم میدن احیانا سر امتحان؟ ;)

2rnaa شنبه 23 مهر 1390 ساعت 21:11

ایشالا. کلی مرسی :)
نه خاک بر سرا!! فقط سه برگ کاغذ، یه مداد و یه خودکار!!!
فک کن! 190$ میدی، آخرش یه کیک هم نمیدن حتا!! خسیسا!

واقعا خاک بر سرشون. امتحان رو که دادی مداد و خودکار رو بشکون، کاغذا هم پاره پاره کن!!!

190 $ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قبلا کمتر بود!!!! خودش پول یه ادمیشن فیه...
خیلی گرونه خدایی... خب بیخیال! من همینجا میمونم. با 190$ میرم زن میگیرم، تازه با بچه !!!!!!!

2rnaa شنبه 23 مهر 1390 ساعت 22:15

:)) حتا دو تا اپلیکیشن فی!
پس تصمیمتو گرفتی! :دی

ئه! من گفتم ادمیشن فی!!! همون اپلیکیشن فی منظور بود.

آره یه جورایی. خیلی سرچ میکنم. روز به روز هم دلایل بیشتری واسه رفتن میبینم. مخصوصا دانشجوهای پی اچ دی اینجا رو که میبینم!!! صد سال نمیخوام مث اینا باشم....

ی ضعیفه یکشنبه 24 مهر 1390 ساعت 00:15

حسابداری واقعا رشته ی .. ....
راس گفتی
خدا کنه اقلش مدیریتش واسه ما یه جور دیگه رقم بخوره
راستی تو باید برای ویزات آی اس داشته باشی داری ؟
امتحانشم تو دانشگاه چابهار برگزار میشه

حسابداری که خوبه.
آی اس چیه؟

یه ضعیفه یکشنبه 24 مهر 1390 ساعت 13:27

نه بابا حسابداری فقط یه سری مباحث خوبه و اگه حسابدارلی درس بدی رشتی خوبیه
واسه کار باید در سطوح بالا باشی
یعنی ارشد و دکترا
و این که اگه تو حسابداری حسابرسی و حساب سازی بلد باشی خیلی عالیه
بعدشم برا من رشته ش یه خورده یه جورایی خشک بود .. اولا خوشم می اومد .. ولی در کل برام لذت بخش نبود

واما آی اِلتس یا آی اِلتز ( IELTS )
ببخشید باز یکی دو حرفو جا انداختم .. درس بشو که نیستم که
ولی شاید فرجی شد درس شدیم
این آزمون زبان انگیلیسیه که تو چابهار بر گزار میشه برای اونایی که می خوان تشریف ببرن خارج
آزمون تافل که با لهجه ی اِمریکایی هستو تو امریکا قبول دارن
ولی اگر تو هر کشور دیگه ای بخوای بری حتی کانادا باید آی التز داشته باشی
و اگر از اون کشور مربوطه واسه کار دعوت شده باشی قبولی آی التز با نمره ی 5 خوبه ولی اگه بخوای برای تحصیل بری باید با نمره ی 7 یا 7 به بالا قبولی بیاری
و هیچ کشوری به جز آمریکا تافلو قبول نداره
و بقیه ی کشور ها آی التز رو می پذیرن
البته می دونم اینا رو می دونستی ولی محض اطلاع گفتم

راستی فایل صوتی و غیره دارم برای لیسنینگ ولی خو نمی شه برات فرستاد .. میشه ؟
ولی یه آدرس سراغ دارم که می تونی سرچ کنی و دانلود کنی :
ببین به دردت می خوره :
podcast.com
ببخشید زیاد حرف زدم ..

حدس زدم آیلتس منظورته.
اطلاعاتت خیلی دقیق نبود. کانادا هم تافل میگیره.
نمره 5 که خیلی کمه. البته واسه کار فک کنم خوب باشه ولی درس هم 6.5 به بالا معمولا میگیرن. همه اینا با چونه زنی حل میشه! جدی میگم.
فقط هم چابهار نیست. تهران هم هست. دوستم 3 هفته پیش تهران امتحان داد.

ی ضعیفه یکشنبه 24 مهر 1390 ساعت 14:04

در مورد کانادا باید بگم که یکی از دوستانم با وکیلش صحبت کرده
که گفته نمی گیره
حالا حتما تو درس می گی نمی دونم والا
در هر صورت . ما که مثه تو آن لاین نیستم واسه رفتن تا انفد دقیق باشه اطلاعاتمون
منم که گفتم ۵ رو فقط واسه کار اونم احتمالا وبرایدرس هفت به
بالا
تهران هم هس ؟ جدی ؟
در هر صورت بیشتر تحقیق کن که پاتک نخوری یهو

شاید واسه کار یا مهاجرت بوده.
واسه پذیرش گرفتن دانشگاه ها، توو سایت دانشگاه زده که تافل یا آیلتس

تو یکشنبه 24 مهر 1390 ساعت 23:12 http://chasbandegihaye-roohe-ma.blogsky.com/

اسمایلی خود درگیری بی نظیر بود این ته...

:دی چاوکریم.
درگیریه مضمنه! مضمن!

[ بدون نام ] دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 18:11

آخرین کَل کَل به زبون عامیانه
اون مزمن آرش جان اون مزمنه

همون دیگه. گیر نده. اشتباه تایپی بود ;)
حالا چرا با بغض میگی؟ :))

الهام رئیسی چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 00:25

اوون مدریتا رو گفتی داغ دلم یه جورایی تازه شد

بعد ماها چه شکلی هستیم

راستی سلام

سلام.
والا با بچه های سیاسی برخورد نداشتم. یعنی اصلا نداشتم. تصور خاصی ندارم.

مدیریتی ها انقد یعنی؟؟؟ ;)
راسی میخونمت همیشه.

الهام رئیسی چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 23:35

دیگه نخون چون بستمش

اوون مدریتیا که من یاد ندارم یه بار تو خس و خاشاک بازی همراهی کرده باشن

سیاسیا فقط عشق دودن آرش

چرااااااااااا؟ خوب بود که. من دوست داشتم. کامنت دونی رو می بستی اگه اذیت بودی.

مدیریت که آره. فقط فکر پولن! عمرا اگه دانشکده مدیریتی شلوغ شه!
دست سیاسیا درد نکنه ;)

از ضعیفه به الهام رئیسی پنج‌شنبه 28 مهر 1390 ساعت 10:14

ببخشید آقا آرش که تو ولاگ شما پیام گذاشتم برای الهام خانوم
چون نه میلیشونم رو دارم و نه آدرس دیگه ای / عذر می خوام

سلام الهام نمی دونستم کجا باید پیدات کنم ... دیدم که اینجایی
میلتم نداشتم
دختر خوب توکه گفته بودی حالت خوبه
دیدی خوب نیستی و داشتی ...
بگذریم
تو دیگه چرا بستی ؟
فک کنم این یه بیماری مصریه برای متولیدن این سال
در هر صورت امیدوارم که باز کنی ... یه وبلاگ جدید
الهام می خوام بلاگ جدید باز کردی بیای خبر بدی و آدرس وبلاگتو بهم بدی / خواهشنا
برات دعا می کنم به همون شادمانی برسی که الیکو رسیده
ان شالله
یا علی
حق نگهدارت

خواهش میشه

الهام رئیسی شنبه 30 مهر 1390 ساعت 00:42

ببخش آرش کامنتدونی شد مسنجر
ساره جان من حالم خوبه یه عده ای حالشون خوب نیست انگار
دنیای مجازی با خیلی جاها اشتباه می گیرن
اگر وبلاگی درست شد ومرتکب باز اینچنین خطایی شد به روی چشم

مرسی آرش که به وبلاگ متوفی و درب و داغونم گفتی خوب

خواهش میشه.

من بی تعارف گفتم خوب بود. مخصوصا شعرایی که میزاشتی.

ی ضعیفه دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 22:19

خدای من ..
چه عکسیه .. واقعا قشنگ بود ..

مرســــــــی...
عکسای من انقد هم که تعریف میکنی، تعریفی نیستند هاااا....

یه ضعیفه سه‌شنبه 3 آبان 1390 ساعت 08:17

ببینید می گم قشنگ بود چون اون لحظه حس خوبی بهم داد .. شاید حرفه ای نباشن .. ولی بعضی هاش حس خوبی رو منتقل می کنه .. مثه اون آفتاب گردون
یا این بَبَیه ناز ...
یا مثلا از اون قفله رو اون صندوق خندم گرفته بود
یکی از افراد لینک هم هست که خودم چن باری عکساشو گذاشتم تو بلاگم منظورم آقا فردادن
عکسای داداش فرداد رو هم من دوس دارم
چون عکساش حس های خوبی رو منتقل می کنه تو لحظه که می بینمش
در هر صورت من از عکساتون تعریف بی خود نمی کنم

مرسی لطف داری. :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد