غر و لندهای یک جهان سومی

غر می زنم، پس هستم

غر و لندهای یک جهان سومی

غر می زنم، پس هستم

وطن چیست؟ دو نمره

طاقتم کم شده. صبرم کمتر شده. البته نه در مورد همه پدیده ها. در مورد پدیده های بد! دیگه تصویر یه مشت عوضی رو نمیتونم توو تلویزیون تحمل کنم. مملکتی که من دوسش داشتم (و دارم همچنان احتمالا) برام تبدیل به عذاب شده. من عن خاصی نیستم ولی از مردم ایران به جد بدم میاد. از فرهنگ کشورمون عقم میگیره. میخوام رووش بالا بیارم.

چند وقت پیش داشتم فکر میکردم که وطن یعنی چی؟ تا حالا به این سوال فکر کردید؟ تا حالا فکر کردید که چرا آدم باید وطنش رو دوست داشته باشه؟ مگه وطن چیه؟ مردمشه؟ تمدنشه؟ فرهنگشه؟ دولتشه؟ چیه؟ اگه هر کدوم از این موارد فوق باشه که بنده از همین لحظه از دوست داشتن و حب وطن و این جور چیزها اعلام برائت میکنم. نه! اینها نیست. نمیدونم چیه ولی اینها نیست.

دارم شک میکنم.

دولتش داره به وقیح ترین شکل ممکن شهروندانش رو تحقیر میکنه. اگر حس تحقیر شدن بهتون دست نداده، باید با عرض پوزش خدمتتون بگم که مشکل از شماست.

آدماش به بدترین شکل ممکن باهات برخورد میکنن. اگه باز هم این حس بهتون دست نداده، باز هم مشکل از شماست. شک نکنید.

قبلا مطمئن بودم که بعد از رفتنم برمیگردم. شک کردم.

نمیدونم! دارم به نتایج غیر جالبی میرسم.

نظرات 7 + ارسال نظر
یه ایرانی پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1391 ساعت 14:34

http://www.abumusa.net/index.php
سلام
برو تو این سایت به اران تو سمت راست رای مثبت بده و تو سمت چپ به تازی ها رای منفی بده
تا روز این تازی های سوسمارخور کم بشه و ادعای مالکیت نداشته باشند .

اگه متن پست رو میخوندی، رووت نمیشد این کامنت رو برام بزاری!

یه ضعیفه پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1391 ساعت 17:22

حالا که می خوای بری این جوری سینه سپر کردی و این حرفا رو می زنی
البته حق داری بزن . . . اگه تو نزنی کی می خواد بزنه من ؟
داری می ری دیگه
نتایج غیر جالب برات نمود پیدا کرده چون رفتنت حتمی شده
از کدوم فرهنگ حرف می زنی از فرهنگی به دست همین ما نسل های جدید تر توش ریده شده
همین ما به اصطلاح آدمهای روشنفکر
از همون اول هم مطمئن بودم بری بر نمی گردی
اگه می خوای بری که بر نگردی خب بر نگرد چرا دیگه هر چی تو دهنته به مردم مملکت می گی . . .
اگه می موندی و خوب بودن رو از خودت شروع میکری یا اگه رفته بودیو برگشتی در کار بود برای درست شدن اون موقع مردانگیت رو خط اثبات بود
همچین می گی مردم مملکت فلاننو بهمانن که انگاری اونایی که تو این مملبکت نیست و پاشو نو به فرار گذاشتن همچن آدمای متمدنین . . .
اگه یه ایرنی بی تمدنو بی فرهنگو بی فلانو فلان باشه
هر خراب شده ای تو جهان باشه یه ایرانیه با همون مسل های ذکر شده تو پستت
اگه همه ی ایرانی ها عن باشن طبق گفته یخودت پس ه جای جهان باشن عنن
هنوز نرفته هم وطنات رو داری بد می فروشی

کمتر از 10% منظور پست هام رو میگیری. شایدم کمتر. توو یه دنیای دیگه سیر میکنی.
همچی میگی هموطن که انگار معصومیت ازشون ترشح میشه.

هموطن میفروشم؟؟؟؟؟ خنده دار بود!

یه ضعیفه پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1391 ساعت 17:49

اگه خنده دار بود لطفا بخند
معصومیت ازشون . . . خیلی عذر می خوام از حضورت ولی مای نوعی هم همچین مستثنی نیستیم از آن هم وطن های شما
این یه اصله آقای استاد :
اینکه هر اکشنی یه ریکشن داره . . . یه اصله حتی اگه بهش نرسیده باشی
تو تموم مواردی که گفتی شکی درشون نیست
ولی بدون و یقین داشته باشهمینو حسو بقیه در مورد خودمون هم دارن
تو سعی کردی کجای فرهنگ این مملکت رو درس کمنی که حالا بهش ایراد می گیری اصلا تو نه . . . اصلا من
پستات رو درست بنویسس تا برداشت هم ازش درست باشه و همون صد در صدی که تو می خوای . . . نه یک هزارم درصد
که اقلش وقتی یکی مثه من با آی کیو یه الاق میاد می خونه حالیش بشه چی گفتی
البته هر چن که مغز پستت هضم شده
بد گفتن از یه جا یا یه چیز کمتر از فروش نیست
آستین هات رو زدی بالا که جایی رو بسازی یا تفکری رو بسازی که حالا داری تیشه به ریشه شون می زنی
همیشه قبل قطع یه درخت یه نهال کنارش بکار تا کارت بازخورد مثبت و بهینه ازش بیاد بیرون

باشه

یه ضعیفه پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1391 ساعت 18:12

خوبه که انقد متواضعی . . . مطمئنا این تواضع جایی جواب خواهد داد
کاش همه مثه تو باشن و بگن باشه

البته از دید بعضیا فخر فروش و مغرور هستم!

بیتا یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 ساعت 00:38

سلام

نمی دونم چه اتفاق هایی داره میفته اما یکم صبر کنین،ما ایرانی هستیم وصبور...صبر داشته باشید اندکی بیشتر

سلام.
نمیدونم والا. هر روز بلا های جدیدتری میبینم که داره سر خودمون و مملکت میاد. انقد توو این مدت تحقیرمون کردن که دیگه پوست کلفت شدیم

تو یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 ساعت 13:50 http://chasbandegihaye-roohe-ma.blogsky.com/

خیلی توی این پست داد زدی.
ببین به نظرم آدما اول باید درون خودشون رو آروم کنن بع انگشت تقصیر رو روی بیرون بگیرن.
میدونی که نه اهل کشورم نه اهل وطن بازیم نه عرقی دارم نه هیچی.
اینو کلی گفتم...
ما اول از توی خونمون تحقیر میشیم.
من اهل زیاده گویی نیستم امیدوارم منظورم رو توی همین چند خط بفهمی...

کاملا بات موافقم. ولی منی که به اینجا رسیدم که دارم داد میزنم، قبلش خیلی تحمل کردم. دیگه ترکید. ببین چه بلایی سرم اومده، چقدر تحمل کردم که اومدم اینجا داد زدم

مینا دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 ساعت 23:04

من سالهاست به این نتیجه رسیدم که من وطنی ندارم سالهاست منی که به خاطر وطنم رشته تحصیلم رو باستان‌شناسی انتخاب کردم حالا دیگه مطمئن شدم وطن یک کلمه بی معنی که برای ماها ساختن تا دلمون تنگ بشه برای جایی که احتمالا دوستش نداریم ... به نظر من وطن جاییه که بتونی توش به خواسته‌هات برسی و باور داشته باشند که انسانهای با استعداد باید کارهای مهم رو انجام بدن نه ... برو و با خیال راحت برنگرد البته اگه تونستی این حس وطن دوستی ات رو که سالهاست داری با خودت یدک می کشی بتونی فراموش کنی .........

نمیدونم والا. این حرفا خیلی به ادم حس بدی میده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد